LogoTitle
Οι ειδικότητες των Μηχανικών στα Γυμνάσια Print E-mail
Thursday, 05 May 2016 00:00
There are no translations available.

'Μηχανικοί για το Μέλλον', Πρόγραμμα ERASMUS+

Gym Zefyri1Ομάδα μελών της ΕΔΕΜ, στο πλαίσιο του έργου ERASMUS+ «Μηχανικοί για το Μέλλον (Engineer for the Future), Engine4F», επισκεύφτηκαν Γυμνάσια της Αθήνας και μίλησαν με μαθητές και μαθήτριες της Α' τάξης Γυμνασίου για τις ειδικότητες των Μηχανικών και τις κατασκευές. Σκοπός του έργου είναι η προώθηση των τεχνικών επαγγελμάτων και ιδιαίτερα των επαγγελμάτων των μηχανικών σε μαθητές και μαθήτριες γυμνασίου ηλικίας 13 μέχρι 15 ετών που έχουν σχετικά ενδιαφέροντα.Στη σημερινή εποχή τα παιδιά χρησιμοποιούν καθημερινά πολλές συσκευές  που είναι έργα διαφορετικών ειδικοτήτων των Μηχανικών αλλά σε αρκετές περιπτώσεις δεν το συνειδητοποιούν ούτε γνωρίζουν πως θα μπορέσουν να εργασθούν σε ένα τέτοιο κλάδο. Επίσης αρκετές φορές βασίζονται σε κοινωνικές προκαταλήψεις και επαγγελματικά στερότυπα που προβάλλονται από τα ΜΜΕ ή διατηρούνται ακόμα σε ορισμένες οικογένειες ή και περιοχές ακόμα και της  Αττικής.

Οι επισκέψεις των μελών της ΕΔΕΜ που έχουν εμπειρία στη συμβουλευτική, στοχεύπουν να ενδυναμώσουν μαθητές και μαθήτριες ώστε να βάλουν τους στόχους και να προσπαθήσουν για το μέλλον τους χωρίς κοινωνικά εμπόδια ή έλλειψη αυτοπεποίθησης. Αυτή ήταν και η μέριμνα των καθηγητών και των Διευθυντών των Γυμνασίων που μας βοήθησαν ώστε οι επισκέψεις να ενταχθούν ομαλά στη λειτουργία και το πρόγραμμα των Σχολείων. Η ομάδα της ΕΔΕΜ έχει επισκευφτεί ως τώρα δύο Γυμνάσια στην Αττική: το 1ο Γυμνάσιο Ζεφυρίου στις 12 Απριλίου 2016 και το 41ο Γυμνάσιο πλ. Αμερικής στις 20 Απριλίου 2016.

Gym patissia1Οι διαφορετικές ειδικότητες των Μηχανικών παρουσιάστηκαν με φωτογραφίες που έδιναν αφορμή για αλληλεπίδραση με την τάξη. Μιας και το πρόγραμμα αναφέρεται στο Μέλλον (Engineer for Future) στις παρουσιάσεις-συζητήσεις επιλέχθηκε αρχικά να εστιάσουμε σε δύο χαρακτηριστικά της σκέψης των Μηχανικών: της εξέλιξης των κατασκευών (πχ. από την άμαξα στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο) και της προσαρμογής στις απαιτήσεις και τα διαθέσιμα μέσα κάθε εποχής/περιοχής (πχ. ενέργεια από κάρβουνο και αιολική ενέργεια). Υπήρχαν και ειδικότητες όπως αυτή των Χημικών Μηχανικών που δεν ήταν γνωστές στους μαθητές και στις μαθήτριες και υπήρχε σύγχυση σχετικά με το αντικείμενό τους. Έτσι αφιερώθηκε μια συζήτηση για αυτό μετά από αναλυτική παρουσιάση των κλάδων στους οποίους προσφέρουν οι Χημικοί Μηχανικοί.

Οι επισκέψεις και παρουσιάσεις από Γυναίκες Μηχανικούς μεταφέρουν επίσης το μήνυμα ότι και οι Γυναίκες μπορούν να εργασθούν σε αυτούς τους κλάδους και οι Γυναίκες Μηχανικοί που συμμετέχουν λειτουργούν ως role models για τα κορίτσια που τους ενδιαφέρουν τα σχετικά θέματα. Σε συζητήσεις με τους εκπαιδευτικούς μας μετέφεραν ότι υπάρχει αρκετή αμφισβήτηση των ικανοτήτων των κοριτσιών στα επαγγέλματα των Μηχανικών.

Πριν τις παρουσιάσεις, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς οι μαθητές της Α' τάξης Γυμνασίου των σχολείων συμπλήρωσαν ερωτηματολόγιο σχετικά με τις επαγγελματικές προτιμήσεις τους και πως βλέπουν το επαγγελματικό τους μέλλον.

Οι δράσεις αυτές θα κορυφωθούν με την υλοποίηση ενός Διαγωνισμού σχετικά με την προώθηση του επαγγέλματος του μηχανικού, στον οποίο θα κληθούν να συμμετάσχουν μικτές ομάδες μαθητών (2-3 αγοριών και κοριτσιών). Η ομάδα που θα κερδίσει τον διαγωνισμό θα συμμετέχει στο τελικό συνέδριο του έργου, στην Πορτογαλία το 2018, όπου θα παρουσιασθούν τα καλύτερα έργα από μαθητές και μαθήτριες από τις χώρες που συμμετέχουν στο έργο. Περισσότερα στην ιστοσελίδα του προγράμματος E4F

erasmus-footer2Στο έργο το οποίο έχει διάρκεια μέχρι τον Αύγουστο 2018, συμμετέχουν 10 εταίροι από τις χώρες: Πορτογαλία, Ιταλία, Εσθονία, Ισπανία, Ελλάδα και Κύπρο. Από την Ελλάδα συμμετέχουν η ΕΔΕΜ και το ΚΕΚ ΑΠΟΨΗ Α.Ε. Υπεύθυνη του έργου για την ΕΔΕΜ είναι η Δρ. Χημικός Μηχανικός και Αντιπρόεδρος της ΕΔΕΜ, Έφη Τριτοπούλου. Παρακαλούνται όσοι εκπαιδευτικοί γυμνασίου, ή/και γυναίκες μηχανικοί μέλη της ΕΔΕΜ, ενδιαφέρονται να συμμετέχουν στο έργο Engine4F, να επικοινωνήσουν με την ΕΔΕΜ στο email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it .